Resultat: Klubbmästerskap 2012

Tisdag den 4 december redovisades resultatet av årets klubbmästerskap.

1.

På första plats placerade sig Mats Erander med bilden ”Dimmornas sjö”.

Dimmornas sjö – Foto: Mats Erander

Juryns motivering: ”Den magiska morgonen. En impressionistisk kraftfull morgonbild som ger en härlig stämning genom sina dova färger. Fotografen har valt rätt plats och ljus. Det matta pappret med struktur framhäver också bilden.”

2.

På andra plats placerade sig också Mats Erander med bilden ”Blodröd ängstrollslända”.

Blodröd ängstrollslända – Foto: Mats Erander

Juryns motivering: ”Blodröd Ängstrollslända. En tekniskt bra makrobild som blir spännande genom sin ljussättning. Dessa flygande ’monster’ blir ju väldigt tilltalande och intressanta i detta format.”

3.

På trejde plats placerade sig på nytt Mats Erander med bilden ”Knipa”.

Knipa – Foto: Mats Erander

Juryns motivering: ”Knipa på flykt. Bra fångat ögonblick med både spegling och rörelse i vattnet. Bildvinkeln har gjort att störande bakgrund har försvunnit och bilden har blivit ’ren’. Rätt tid har gjort att Knipan fått bra skärpa och vattenstänket frusit.”