Klubbmästerskap 2017 – Resultat

I anslutning till årsmötet den 15 februari redovisades resultatet av 2017 års klubbmästerskap. I årets klubbmästerskap deltog 12 medlemmar med sammanlagt 30 bilder. Vi tackar alla deltagare för bidragen och Halmstad fotoklubb för att de ställt upp som jury.

Följande bilder och fotografer placerade sig på de fem översta platserna. Bilderna kommer att finnas utställda på Butik Reko (Köpmansgatan 3) under mars månad.

1. Christian Thyrsted

In the mist. Foto: Christian Thyrsted

Juryns motivering: Mycket snygg komposition i bilden av allén och vägen som leder betraktaren in i bilden på ett fint sätt. Vi tilltalas av bildens lugn och harmoni tillsammans med den mycket snygga tonskalan. Här har fotografen fångat motivet på ett synnerligen snyggt sätt och är enligt oss en värdig vinnare i klubbmästerskapet. Grattis!

2. Susanne Svensson

Corroded. Foto: Susanne Svensson

Juryns motivering: Härlig actionbild av musikerna. Så hög skakande volym och ändå skarp bild!
Bilden är tagen ur en tuff vinkel och fotografen har fångat en klassisk rock pose hos killarna
som ger bilden både snygga linjer, tempo och en cool stil.
Bra att ansiktet av den ene killen inte dolts av basens huvud.
Vi hade velat se lite mer luft under dojan längst ner, där bilden är onödigt tight beskuren
med tanke på att det finns en del plats ovanför killarna.

3. Susanne Svensson

Sjö i torup. Foto: Susanne Svensson

Juryns motivering: Vacker klassisk naturbild med fina färger. En bra komposition som innehåller vad som förväntas av en bra naturbild. Vi gillar de vackra speglingarna i sjön och att det är en fin teckning i hela bilden.

4. Stina Hallberg

Förut. Foto: Stina Hallberg

Juryns motivering: Ren och enkelt uppbyggt bild som är väldigt vilsam och passar utmärkt i sitt kvadratiska format. Möjligen kunde något litet streck avlägsnas i högra kanten.
Med sina linjer, skuggor och speglingar har fotografen verkligen fångat en fördel till sin
fördel.

5. Monica Bondeson

Utflykt med mamma. Foto: Monica Bondeson

Ser ut att vara en trevlig utflykt. En bild som utstrålar värme med mamman och sin lilla baby-gris. Bilden är skarp, har en bra komposition och vi tycker fotografen fångat ett skönt uttryck i uppsynen och hela kroppen hos den lille. Bilden passar bra i det kvadratiska formatet.
Vi tycker det är en svinbra bild!