Fotofika på annat sätt

Tanken med den här träffen var att ta en fika på Charleston & kaffe. Fotografera miljön och våffelfika för att sedan gå ut till några förutbestämda punkter i staden och fortsätta fotografera. Från den angivna punkten står det var och en fritt att välja riktning och perspektiv för sin bild. Bilderna inne på Charleston & kaffe skulle sedan Frida Hauge bedöma och den hon tycker bäst om får hon som tack för besväret (Det villkoret ska ni alla ha med er och därmed acceptera genom att lämna bilden för bedömning). Övriga bilder skulle lämnas in för att visas i klubbsammanhang. Nu i Coronatider får vi tänka om. Programmet är genomförbart, bara inte som en gemensam aktivitet den 7 april så som annonserats i vårprogrammet. DEN TRÄFFEN BLIR INTE AV!
Däremot kan det genomföras på så sätt att vi här annonserar punkterna på stan och så tar ni er dit vid ett tillfälle ni själva väljer, gäller även tidpunkten för en våffelfika och foto i kafémiljö. Det krav som gäller är att bilderna tas mellan den 30 mars – 12 april. Bilderna skickas in senast 24.00 den 14 april. falkenbergsfotoklubb@gmail.com Skriv Tävling i ämnesraden.
När ni fotograferar inne på Charleston & kaffe meddelar ni er med Frida eller annan personal.
Tre punkter i staden:
Korsningen Hotellgatan