Klubbmästerskap 2019

I anslutning till årsmötet presenterade vi resultatet av 2019 års klubbmästerskap. Det var sex fotografer som lämnat in totalt 17 bilder. Vi tackar alla deltagare samt juryn från Fotoklubben Focus i Örebro.

1 . What have I done? – Anna-Lena Ekström

What Have I Done - Foto: Anna-Lena Ekström
What Have I Done – Foto: Anna-Lena Ekström

Teknisk perfektion. En studiobild som ger många frågor om vad har han gjort. Har han druckit för mycket. Minns han gårdagskvällen? Är han ångerfull? Fina färgtoner i bilden som passar till motivet. Grattis till första priset, vi var alla eniga om denna bild.

2. Gyllene morgon – Stina Hallberg

Gyllene morgon - Foto: Stina Hallberg
Gyllene morgon – Foto: Stina Hallberg

Fin och stämningsskapande bild som väcker många tankar. Ser ut som någon lämnat huset och gått ut genom grinden för länge sedan. Finns huset kvar? Skapar fantasi för poesi.

3. Vi ska hitta skatten – Stina Hallberg

Vi ska hitta skatten - Foto: Stina Hallberg
Vi ska hitta skatten – Foto: Stina Hallberg

En kreativ bildidé som väcker många tankar och funderingar. Photoshop-behandlingen är lite för tydlig. Bilden ger en ljus positiv känsla. Ligger skatten i himlen?