Utställning Fotovecka

Det blev ingen utställning som vi brukar ha på Fotografi Falkenberg vilket kändes tråkigt. Styrelsen har funderat mycket på vad som skulle kunna ersätta den och ge er medlemmar möjlighet att visa era bilder. Nu har vi en plattform för utställning som är genomförbar i pandemitider. Lite mindre format på ett sätt men större på ett annat. I samarbete med Falkenbergs Innerstadsförening ges ni möjlighet att ställa ut i butikernas skyltfönster. Det kommer kallas ”Fotovecka”. Det blir plats för 1-2 bilder per fönster. Det kommer annonseras i olika sociala medier samt affischer i butiker som Fotovecka, utställning med flanörens val.

Kanske var det så att Du redan valt ut bilder till Fotografi Falkenberg eller så ser Du en chans att tänka annorlunda utifrån detta sätt att visa bilder.

Kan kännas snabbt men bilderna ska utifrån Falkenbergs innerstadsförenings önskan placeras ut den 27 augusti inför lönehelgen då det alltid är mer folk på stan. Så Du har 7 veckor på dig.

Anmäl ditt intresse senast 31 juli till sekreterare@falkenbergsfotoklubb.se och notera om Du vill lämna en eller två bilder. Bilder monterade i ramar med yttermått 30×40 – 50×70 (kvadrat min 30 max 50).

Bilderna lämnas på ABF måndag 24 augusti kl 16.30-18.00 alternativt tisdag 25 augusti kl 16.30-18.00.