Klubbmästerskap 2015

På mötet den 25 februari redogjordes för resultatet av 2015 års klubbmästerskap.

Första plats: Lennart Rosander

Juryns motivering: ”Motljuset lyfter fram gatans stenar på ett förtjänstfullt sätt och ger fina linjer i kompositionen. Bild som ger utrymme för många tolkningar. Ett plus att färgerna är kvar i en bild med en i övrigt låg färgmättnad.”

Klubbmästerskap 2015. Plats 1. Foto: Lennart Rosander

Andra plats: Lennart Rosander

Juryns motivering: ”Fint exponerad bild, möbleringen i rummet berättar om övergivenhet. Inbjudande och avstressande miljö i juryns ögon.”

Klubbmästerskap 2015. Plats 2. Foto: Lennart Rosander

Tredje plats: Christian Thyrsted

Juryns motivering: ”Ögonen hos detta lodjur är det som mest trollbinder juryn. Det är tack vare att skärpan sitter så bra och får med minsta pälshår. Bakgrundens färger framhäver huvudmotivet på ett fint sätt.”

Klubbmästerskap 2015. Plats 3. Foto: Christian Thyrsted

Vi gratulerar och tackar dessutom alla som ställt upp i tävlingen. Vi tackar också juryn från ABF Fotoklubb Uddevalla för dess arbete.