Välkommen till Falkenbergs fotoklubb

I Falkenbergs fotoklubb ser vi det personliga mötet med andra fotografer som en möjlighet att komma vidare i det egna skapandet. Att dela sina tankar och idéer med andra likasinnade är alltid stimulerande och utvecklande. I klubben finns alltid någon att fråga om råd eller dela sin kunskap med.

  • Årsmöte nr 77

    15 februari, söndag Årsmöte nr 77. På ABF klockan 14-16, efter avslutande årsmötesförhandlingar så kommer resultatet av 2025 års klubbmästerskap att presenteras.Det blir även ett bildprogram med Patric Rosberg.

  • Teknik och bildfiler

    10 februari, tisdag Nu träffas vi i klubblokalen för att prata om teknik, bildskalning och hur man skickar bilder plus annat som kommer upp.

  • Föreläsning

    27 januari, tisdag Vi får besök av en föreläsare.

  • Leicas historia

    14 januari, onsdag Vi sammanstrålar med våra vänner i Halmstad Fotoklubb i deras lokal för att lyssna på Stefan som kommer att berätta om Leicas historia och tillverkning.

  • Åttonde plats i RSF:s klubbtävling

    I Riksförbundet Svensk fotografis klubbtävling deltog i år 51 klubbar och Falkenbergs fotoklubb kom på åttonde plats. Här är de 10 bilder som vi deltog med.

    Åttonde plats i RSF:s klubbtävling
  • Avslutning med Lucia

    11 december, torsdag Sista träffen för året och sista dag för inlämning av bilder till klubbmästerskapet – se information här! Under kvällen utlovas Luciafölje med tärnor, luciafika och bildspel med dina favoritbilder för året. Max 6 bilder/medlem skickas in till falkenbergs.fotoklubb@gmail.com senast den 7 december.

  • Pyttipanna-kväll

    27 november, torsdag Denna kväll blir det blandade aktiviteter, lite pyttipanna. Fota ute eller inne. Teknikfrågor. Makro. Bilddiskussion. Och fika!

    Pyttipanna-kväll
  • Bildspel

    11 november, tisdag Roger Bengtsson visar oss hur vi skapar bildspel på ett enkelt sätt. Om möjligt, ta med din dator!

  • Kvällsfoto

    30 oktober, torsdag Som uppföljning vad vi lärde oss om kamerainställningar förra träffen tar vi oss ut i kvällen och fotograferar. Kanske en tur till Glommen?

  • Teknikkväll

    14 oktober, tisdag Hur ska man ställa in kameran för fotografering av astro, norrsken, stjärnor eller kvällsfotografering? Andra tekniska frågor går bra att ta upp till diskussion!